onsdag 15 mars 2017

Kort till nyfödd

Idag visar jag två olika kort till nyfödda, det till tjejen har jag som inspirationskort hos Marvelous Magnolia utmaningen, med temat Spets och Band.

Jag har använt följande:
Magnolia stämplar: Storken och fötterna från PP12, samt texten med "royal celebrate" princess.
Färgläggning: Distress markers
Papper: Lana 300g HP GS Akvarellpapper
Design papperna är olika kollektioner från Maja design i olika rosa nyanser.
Dies: Bakgrund-Go Create, Tag-Magnolia vintage, Ballonger- TH tillbehör till crazy birds, Murgröna och It´s a girl-Create Expressions samt disen till motivet med sömmen på är kvadraten från Crealies.
Övrigt: chalkat med walnut stain



Glöm nu inte att vara med i utmaningen på Marvelous Magnolia, bloggsidan har du HÄR

Kortet till pojken:
Stämpel: Prins Edwin - Magnolia PP12
Färgläggning: Distress ink refil
Papper: Canson Illustration markerpapper 250g
Textstämpel: Gummiapan: En liten kille
Dies: It´s a boy - Create Expressions
Övrigt: Massor av blommor i blå gröna nyanser som jag sen målat med vit gesso, Vit vellumpapper som jag stämplat på och embossat i guld, ritat en korg på papper och klätt med mönsterpapper. Bakgrundspappret med fötterna kommer från Panduro Hobby.





Jag har kommit in i ett stim med baby kort. Jag tror det var Pions nya babyserie som fick mig på detta humör. Men märkligt nog så har jag inte hunnit använda det än.  


Samma motiv, olika färger :)

Snart är det bara en vecka tills det är dags för Scrappwebs scrapträff på Gullbrannagården i Halmstad. På fredagen kommer jag att ha kurs i ett Peek-a-boo card med distressfärgläggning av 2 påskmotiv. Det ska bli superkul att träffa alla likasinnade. Men fram tills dess så pysslar jag lite här hemma, både i huset och i scraphörnan. Ha en superbra dag, 
Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar