fredag 24 februari 2017

I bland tänker man sig inte för

Här duggar inläggen tätt. Jag kan inte med ord beskriva hur skönt detta lovet har varit. Jag har bara varit. Ja, jag har växlat mellan arbete vid datorn/telefonen och pysselrummet. Så skönt! Underbart att ha stora barn (13 och 16 som vill vara med kompisar istället för mamma) Jag brukar vara rastlös när jag har några dagar ledigt men så var det inte denna gången.

När man är långledig får man ibland några knäppa ideér för sig. Och naturligtvis blev det så även denna gången. 

Vad kan man göra med 7st Dreamerland stämplar? 
Jo ett scen kort...men inte ett vanligt ;)

Så det blev ett Tunnel box card...med egna mått

Stämplar: Dreamerland (hittar du HÄR) Pojke på staket, Pojke i bil, pojke och flicka mid blombukett, Pojke på cykel, Flicka med paraply och kanin, Flicka med blommor i håret och fågel och sist Pojke och flicka som går och håller varandra i handen.
Färgläggning: Distressmarkers och refiler
Papper: Canson Illustration 250g
Papper: Craft CS, Ljusblå CS, Svart chipboard och bakgrunden är ett blåaktigt majapapper (baksidan, spring vintage)
Övrigt: Jag har använt OH plast och klistrat de utklippta stämplarna på och sen klippt ut dem igen (för stadga), 3D lack, 3D kuddar. Allt är chalkat med Walnut stain (distressdyna)
Obs, killen längst fram i mitten håller egentligen en annan flicka i handen, men jag valde att klippa bort henne då jag inte tyckte hon passade in stilmässigt. 
Dies: Marianne Design Gräs (dubbel)






Ovan kan du se lite av uppbyggnaden av kortet

En i min dotters innebandylag (damlag) har en liten dotter som ibland behöver barnpassning för att hennes mamma och pappa ska kunna träna. Och vad är mysigare än babymys när man ändå sitter och väntar :)
Denna lilla tjej fyller 1år på lördag så därför fick det bli ett 1årskort denna veckan till Lovisa med C ;)

Stämpel: Magnolia PP12- Lilyrose the dragon
Textstämpel: Gummiapan
Papper: Lana HP GS 300g Akvarellpapper
Designpapper: Spillbitar Maja design
Dies: Ballonger TH till crazy birds tillbehör, Alfabet och siffror är Craft emotions, Cirkel, Scallop och fyrkant är från Crealies dies. Den stora på insidan är Magnolia dies.
Övrigt: Chalkat med Walnut stain, vit spets, 3D gloss, 3D kuddar, svart papperssnöre, vit gelroll penna. 1an är ritad på frihand.




Kul att du tittade in till mig idag. Du är kanske någon av dem som besöker mig vid varje inlägg och då ska jag lugna dig med att nästa inlägg kommer inte förrän den 2 mars ;) ...tror jag.

Önskar dig en trevlig helg
Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar